- Nextbike Polska złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę i obsługę systemu rowerów miejskich w fińskim Turku
- Wartość 3-letniej oferty obejmującej dostawę i obsługę systemu na 300 rowerów typu smartbike to 2 mln EUR
- Istnieje możliwość przedłużenia oferty na powyższych warunkach na kolejne 3 lata oraz zamówienia dodatkowego, obejmującego cały obszar działania lokalnego systemu komunikacji miejskiej (Föli)
Nextbike Polska S.A. – lider w dostarczaniu i obsłudze samoobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich w Polsce – złożył najkorzystniejszą ofertę w swoim pierwszym zagranicznym przetargu. Oferta dotyczy dostarczenia i obsługi systemu obejmującego 300 rowerów typu smartbike do fińskiego miasta Turku w terminie od 1 maja 2018 roku do 30 kwietnia 2021 roku. Istnieje możliwość przedłużenia jej na kolejne 3 lata, tj. do 30 kwietnia 2024 roku, oraz złożenia zamówienia dodatkowego, obejmującego cały obszar działania lokalnego systemu komunikacji miejskiej (Föli). Wartość 3-letniej oferty wynosi 2 mln EUR.
Start w naszym pierwszym zagranicznym przetargu okazał się sukcesem i złożyliśmy najkorzystniejszą ofertę. To potwierdza, że mamy wszelkie argumenty ku temu, by strategicznie myśleć o rozwoju Nextbike Polska nie tylko w oparciu o rynek polski, gdzie jesteśmy liderem, ale też rynki zagraniczne. Wartość bazowej oferty to 2 mln EUR, ale jest potencjał do zwiększenia floty rowerowej w systemie transportowym Turku i przedłużenia kontraktu na kolejne trzy lata. Warto podkreślić, że istotnym kryterium przy wyborze dostawcy i operatora systemu były testy sprzętu przeprowadzone przez potencjalnych użytkowników o pełnym przekroju wiekowym – od dzieci, przez kobiety w ciąży po osoby starsze. Tym bardziej cieszy nas, że za naszymi smartbikes, czyli rowerami, które będzie można wypożyczyć i pozostawić w dowolnym miejscu (jeśli miasto zadecyduje o utworzeniu tzw. wolnej strefy), zagłosowali docelowi użytkownicy, a nie tylko włodarze. Oznacza to, że wkrótce nasza oferta poszerzy się o kolejne nowoczesne rozwiązania – po tandemach, rowerkach dla dzieci, cargo czy wreszcie rowerach ze wspomaganiem elektrycznym e-bike – które będziemy mogli oferować innym potencjalnym klientom. Analizujemy rynki, które obejmuje nasza licencja, czyli Finlandię, Norwegię i Islandię, pod kątem kolejnych przetargów. Kraje skandynawskie i sąsiadujące z nimi są w naszej ocenie atrakcyjnym regionem dla Nextbike z uwagi na: bardzo rozwiniętą dbałość o środowisko i idące za tym zapotrzebowanie na ekologiczne środki transportu, a także dotychczasową koncentrację rynku miejskich systemów rowerowych na wyłącznie największych aglomeracjach z pominięciem mniejszych miejscowości, gdzie zapotrzebowanie na systemy rowerowe również występuje.
O Spółce
Nextbike Polska jest niekwestionowanym numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (80% udział rynkowy). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w 27 miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Nextbike jest jedną z pierwszych firm
w Polsce wpisujących się ogólnoświatowy trend gospodarki współdzielenia („sharing economy” / „nie musisz posiadać, żeby korzystać”). Infrastruktura i usługa dostarczana przez spółkę pomaga zrównoważyć transport publiczny w polskich miastach i wspierać je w rozwiązywaniu problemów z korkami, hałasem i zanieczyszczeniem powietrza.
Nextbike Polska należy do portfela LARQ S.A. (giełdowy podmiot poprzez bezpośrednio oraz poprzez LARQ Growth Fund I FIZ kontroluje 68,6% akcji, 17,9% należy do niemieckiego partnera Nextbike GmbH a 13,6% - do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych). W 2016 roku spółka wypracowała 34,6 mln zł przychodów i 12,8 mln zł EBITDA. Prognoza wyników finansowych na rok 2017 zakłada osiągniecie przez Nextbike Polska 40,1 mln PLN przychodów i 15,5 mln zł EBITDA.
Źródło: Spółka, #NXB