Grupa Kino Polska miała w I kw. 18,7 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
22 maj 2024, 19:57

Grupa Kino Polska miała w I kw. 18,7 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami

Grupa Kino Polska miała w I kw. 18,7 mln zł zysku netto, więcej o 39,1 proc. rdr - podała spółka w komunikacie. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 75,5 mln zł o 6,7 proc. więcej rdr. Zaprezentowane w raporcie kwartalnym wyniki były zgodne ze wcześniejszymi szacunkami spółki.

Zysk EBITDA spółki wyniósł 38,7 mln zł, co oznacza wzrost o 23,3 proc. rdr.

"W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy szereg zmian – zmodyfikowaliśmy m.in. strategie programowe kanałów Stopklatka i Zoom TV oraz wynegocjowaliśmy nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym. W efekcie odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Nasze przychody wzrosły o 6,7 proc. rdr, a zysk netto o niemal 40 proc. rdr" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International, Katarzyna Woźnicka.

"Do wzrostu zysku netto przyczyniły się także niższe koszty zakupu i produkcji treści oraz emisji. W dalszym ciągu produkowaliśmy także kanały zagraniczne dla Grupy CANAL+, co również znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach" - dodała.

Na koniec I kw. 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+3,7 mln zł, +37,8 proc. rdr), który wygenerował 13,4 mln zł ze sprzedaży reklam. Zoom TV wniósł do przychodów 7,4 mln zł (+1,7 mln zł, +30,8 proc. rdr), a segment Kanały marki Kino Polska 9,3 mln zł (+1,3 mln zł, +16,9 proc. rdr). Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, wygenerował przychody na poziomie 40,0 mln zł (+0,3 mln zł, +0,8 proc. rdr).

Przychody segmentu Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyły w I kw. poziom 2 mln zł, były zatem wyższe rdr o 0,4 mln zł (+21,3 proc. rdr), co wynika przede wszystkim z produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy CANAL+.

Jak podano, w przypadku segmentu Sprzedaż praw licencyjnych odnotowano sprzedaż na poziomie 2,8 mln zł (-50,6 proc. rdr). Wskazano, że mniejsze wpływy wynikają głównie z zakończenia obsługi procesu zakupu treści programowych przez spółkę zależną FilmBox UK na rzecz spółki powiązanej spoza Grupy. Zakończenie tej działalności widoczne jest głównie w przychodach z rynków międzynarodowych, jednak nie ma wpływu na wynik operacyjny, ponieważ spółka FilmBox UK dokonywała zakupu i sprzedaży treści pobierając za to niewielkie wynagrodzenie.

Przychody z rynków międzynarodowych obniżyły się o 6,6 proc. rdr (-1,6 mln zł), przy jednoczesnej poprawie rentowności w tym obszarze. Wpływ na mniejsze przychody z działalności na rynkach międzynarodowych miały także niższe przychody z emisji kanałów tematycznych (m.in. Dizi) oraz niższe przychody z reklamy na rynku czeskim.

Jak podano, rynek mediów charakteryzuje się obecnie dużą dynamiką zmian, zwłaszcza w kontekście konsumpcji telewizji oraz sposobów jej pomiaru. Coraz więcej widzów nagrywa treści, ogląda je w trybie „Time Shifted” lub poza domem. Wynikiem zachodzących zmian jest wprowadzanie w Polsce pomiaru OOH (out of home). Media, w tym brokerzy (również broker obsługujący Grupę Kino Polska), wprowadzili tę formę analizowania danych telewizyjnych w ramach rozliczeń i raportowania. Dlatego Grupa zdecydowała się zmienić dotychczasowe raportowanie dotyczące oglądalności z ujęcia "live" na dane skonsolidowane z uwzględnieniem 2-dniowego przesunięcia w czasie oraz danych OOH.

Dane dotyczące oglądalności Grupy Kino Polska dla I kw. 2024 r. są w pełni porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dane z I kw. 2023 r. również zostały uzupełnione o OOH.

Na koniec I kw. 2024 r. łączny udział w oglądalności widowni komercyjnej kanałów Grupy Kino Polska wyniósł 2,70 proc., co oznacza wzrost o 5,1 proc. rdr.

"W minionych miesiącach prowadziliśmy szereg intensywnych działań promocyjnych (...) na temat naszej oferty programowej. Zastosowaliśmy także nowe zasady rozliczeń z brokerem reklamowym. Współpracowaliśmy również z operatorami kablowymi i satelitarnymi w celu poszerzania dystrybucji i lepszego pozycjonowania naszych kanałów w ich ofercie" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym członek zarządu Grupy Kino Polska oraz CEO SPI International, Erwan Luherne.

"W pierwszym kwartale roku realizowaliśmy też kontrakty z wiodącymi dostawcami treści, które wzbogaciły ofertę programową naszych kanałów" - dodał.

Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,26 proc., co oznacza wzrost o 5 proc. rdr. Oglądalność drugiego naziemnego kanału w portfolio Grupy - Zoom TV wzrosła o 1,6 proc. rdr do poziomu 0,65 proc. udziału w oglądalności, Kanał Kino Polska osiągnął udział 0,41 proc., tj. wzrost o 2,5 proc. rdr i Kino Polska Muzyka (udział 0,06 proc.) z takim sam udziałem w oglądalności widowni komercyjnej jak rok temu. Jak wskazano, oglądalność znacząco poprawił kanał Kino TV. Jego udział w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 0,32 proc., co oznacza wzrost o 23,1 proc. rdr.

(PAP Biznes), #KPL

mcb/ asa/

Zobacz także: Kino Polska TV SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost