Wyniki finansowe Grupy BoomBit za 2023 rok | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
19 kwi 2024, 08:11

Wyniki finansowe Grupy BoomBit za 2023 rok

BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w 2023:

  • 245,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (-16% r/r), w tym:
  • 237,7 mln PLN z gier mobilnych i 7,8 mln PLN z projektów blockchain.
  • 9,5 mln PLN skonsolidowanego zysku netto i 15,8 mln PLN EBITDA
  • 10% wzrost przychodów gier Mid-Core i Casual
  • Bogaty plan wydawniczy gier MId-Core w 2024
  • Rozwój BoomBit Services i joint venture Mobile Esport.

- Motorem naszego wzrostu w poprzednich latach oraz jednym z fundamentów rozwoju zawsze była dywersyfikacja źródeł przychodów i dostosowywanie się do aktualnej sytuacji rynkowej. Pogorszenie koniunktury w reklamie mobilnej w 2022 roku, a tym samym niższa dochodowość kampanii marketingowych sprawiło, że zdecydowaliśmy się mocniej postawić na rozwój produkcji i działalności wydawniczej gier Mid-Core i Casual. Intensywnie rozszerzamy nasz pipeline, co zaowocowało nawiązaniem współpracy z kilkoma doświadczonymi studiami, posiadającymi interesujące produkty na zaawansowanym etapie przygotowania. Rok 2023 zakończyliśmy wynikami słabszymi niż w roku poprzednim, ale był to dla nas ważny okres pod względem operacyjnym, dzięki czemu, 2024 zapowiada się rekordowo bogaty w premiery – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – W naszym planie wydawniczym na 2024 jest obecnie łącznie ponad 10 tytułów oraz największy z dotychczasowych update Hunt Royale, czyli najbardziej dochodowej gry w historii Grupy BoomBit. Większe skupienie na grach Midcore i Casual nie oznacza, że będziemy wygaszać naszą działalność w segmencie Hyper-Casual. Te gry nadal pozostają naszym ważnym źródłem przychodów i szczególnie cieszy nas poprawa ich wyników ostatnim kwartale 2023 roku oraz na początku bieżącego roku - dodaje Marcin Olejarz.

Grupa BoomBit miała w 2023 roku 245,5 mln PLN przychodów, czyli o 16% mniej od 294 mln PLN w roku poprzednim. Przychody z gier mobilnych wyniosły 237,7 mln PLN przychodów z gier i były o 19% niższe r/r, na co wpływ miały niższe o 43% przychody z gier Hyper-Casual, co wynikało z obserwowanego na rynku spadku dochodowości na rynku reklamy mobilnej. W tym samym czasie stabilne źródło przychodów Grupy stanowiły flagowe, cieszące się stałym zainteresowaniem graczy tytuły Mid-Core: Hunt Royale (75,5 mln PLN), Darts Club (29,7 mln PLN) oraz Car Driving School Simulator (12,6 mln PLN). Przychody z gier Mid-Core i Casual wzrosły w 2023 roku łącznie o 10% do 145,5 mln PLN.

Rezultatem intensywnego rozwoju działalności wydawniczej gier Mid-Core i Casual rozpoczętego w minionym roku jest bogaty pipeline wydawniczy na 2024 rok obejmujący ponad 10 gier. Wśród najważniejszych tytułów, które Grupa planuje wydać w tym roku są m.in. Dawn of Ages, Loot Heroes, Train King Tycoon, a także ulepszon wersja gry Hero Legacy, oraz tytuły własne, takie jak wydana już w kwietniu Bowling Club, czy Clash of Destiny, czyli nowa gra twórcy Hunt Royale.

Na wyniki Grupy, pozytywny wpływ miała wycena do wartości godziwej udziałów w spółce SuperScale s.r.o., co skutkowało przeszacowaniem ich wartości w górę o ok. 10 mln zł. Z kolei, negatywnie na wynikach odbiła się aprecjacja PLN względem innych walut. Po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym skonsolidowana skorygowana EBITDA w 2023 roku wyniosła 18,9 mln PLN, zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 4,8 mln PLN. W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 20,4 mln PLN skorygowanej EBITDA i 7,3 mln PLN skorygowanego zysku netto. Segment blockchain poprawił swoje wyniki i miał -2,8 mln PLN wyniku netto oraz -1,6 mln PLN skorygowanej EBITDA.

- Miniony rok to także dalszy rozwój drugiego z segmentów naszej działalności - projektów blockchain. Aktywne prowadzenie dwóch różnych projektów w obszarze web3 przez nasze spółki, BoomLand i PlayEmber, zaowocowało w 2023 roku rozpoznaniem przychodów w wysokości 7,8 mln PLN. Segment blockchain w dalszym ciągu generuje znaczne koszty, stąd jego negatywny wpływ na wyniki Grupy jest zauważalny, ale też istotnie mniejszy niż w 2022 roku. Plany na rok 2024 przewidują w szczególności wylistowanie tokenu $BOOM na zdecentralizowanej giełdzie krypto oraz emisję tokenu $EMBR - dodaje Marcin Olejarz.

W 2023 roku Grupa zaczęła osiągać przychody z segmentu projektów blockchain, które wyniosły 7,8 mln PLN. Przychody pochodziły ze sprzedanych przez BoomLand NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 1,3 mln PLN oraz przychodów ze sprzedaży tokenów $BOOM z tytułu zawartych uprzednio umów SAFT na kwotę 3,8 mln PLN. Ponadto PlayEmber otrzymał łącznie 2,7 mln PLN z grantów od Fundacji NEAR. Kolejny kamień milowy został zrealizowany przez PlayEmber w styczniu 2024 r. co skutkowało rozpoznaniem przychodu na poziomie 1,8 mln PLN. Uwzględniając stały grant wynikający z umowy z siecią Immutable, który od lutego 2024 r. otrzymuje BoomLand, w pierwszym kwartale 2024 r. Grupa miała 2,9 mln PLN przychodów z projektów blockchain. W całym 2023 roku koszty projektów blockchain wyniosły 14,2 mln PLN, czyli 34% więcej niż w roku poprzednim, z czego 9,5 mln zł zostało ujęte w rachunku zysków i strat.

W ramach nowych inicjatyw zapoczątkowanych w 2023 r. i przewidzianych do dalszego rozwoju w 2024 roku planowana jest dalsza komercjalizacja autorskich narzędzi oraz rozwój modułu cross-promo, pozwalającego na wzajemne reklamowanie gier Grupy BoomBit oraz gier jej partnerów. Założone w 2023 roku joint venture Mobile Esports, które rozwija platformę free-to-play, oferującą użytkownikom uczestnictwo w rozgrywkach z rzeczywistymi nagrodami także może stać się interesującym, alternatywnym kanałem pozyskiwania użytkowników.

O spółce BOOMBIT:

BoomBit S.A. to międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android, a także na Nintendo Switch.

Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Hunt Royale, Darts Club, Car Driving School Simulator, Crazy Plane Landing, Ship Ramp Jumping, Dog Life Simulator, Falling Art Ragdoll Simulator, Bowling Club oraz Idle Farm: Harvest Empire.

Źródło: Spółka, #BBT

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości