LPP chce zatrudnić 100 specjalistów IT do końca roku w celu realizacji strategii | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
12 wrz 2018, 13:11

LPP chce zatrudnić 100 specjalistów IT do końca roku w celu realizacji strategii

LPP chce do końca roku zatrudnić około 100 specjalistów IT - analityków biznesowych, systemowych, JAVA Developerów, PHP Developerów, testerów czy scrum masterów, podała spółka. Polski producent odzieży inwestuje w zespół i w technologie, aby zrealizować cele strategiczne - do 2021 roku osiągnąć 20% udziału z e-commerce w całkowitej sprzedaży oraz zwiększyć przychody do 10,5 mld zł. 

"Od kilku lat intensywnie pracujemy nad nowymi technologiami. Utrzymujemy stałe wzrosty sprzedaży internetowej na poziomie ponad 100% rocznie. W przyszłym roku chcemy działać online już w 35 krajach, jednocześnie cały czas rozwijając sieć stacjonarną i logistykę. Uczestniczymy w prawdziwej rewolucji cyfrowej w handlu detalicznym, w wyniku której różnice między e-commerce a tradycyjną siecią sprzedaży tak naprawdę się zacierają. Dlatego, choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania, stąd nasza decyzja o powiększeniu działu IT i zatrudnieniu kolejnych 100 specjalistów tej branży"

skomentował wiceprezes LPP ds. IT i logistyki Jacek Kujawa, cytowany w komunikacie.

Inwestycje LPP w technologie sięgają 60 mln zł rocznie, a rozwój e-commerce to jedynie wycinek zastosowania technologii w polskiej firmie odzieżowej. Strategicznym dla spółki obszarem rozwoju jest fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu dostaw, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów, podano również.

"Spektrum zaangażowania pracowników IT w branży fashion jest wbrew pozorom bardzo szerokie. Realizujemy około 70 projektów rocznie. Do naszych zadań należy nie tylko rozwój e-commerce i omnichannel. Posiadamy również najnowocześniejsze, zautomatyzowane magazyny w tej części Europy, które umożliwiają wysyłkę 1,5 mln sztuk odzieży dziennie. To również wymaga obsługi i rozwijania zaawansowanych systemów logistycznych IT"

dodał Kujawa.

W LPP działa także kilkudziesięcioosobowy zespół Business Intelligence, odpowiedzialny za przygotowanie narzędzi raportowych czy analizę danych służących usprawnieniu biznesu. Sama Centrala LPP działa w Trójmieście. Z outsourcingu tutejszych specjalistów IT oraz R&D korzysta wiele firm z Polski i zagranicy. LPP wiele lat temu postawiło jednak na inny model. Tworzy i rozwija technologie w oparciu o swój dział IT. Obecnie na projektami spółki pracuje już 350 specjalistów IT. Decyzja o zatrudnieniu kolejnych stu to odpowiedź na rosnące znaczenie technologii w strategicznych obszarach działalności spółki. Do 2021 r. LPP chce osiągnąć 10,5 mld zł przychodu, m.in. dzięki rozwojowi e-commerce. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów firmy wynosi 8,7%. Za trzy lata ma sięgać 20%, podano także.

"Działamy w modelu agilowym, czyli tzw. zwinnego zarządzania. Praca w tym środowisku pozwala nam szybko reagować na trendy. Czerpiemy z kultury startupowej, co oznacza, że nasi pracownicy mają realny wpływ na kształt wdrażanych rozwiązań, są ich współtwórcami. Nie boimy się tworzyć nowych technologii od zera, jeśli tylko uznamy, że oczekują ich klienci. Preferujemy tworzenie autorskich systemów IT wszędzie tam, gdzie istotne jest dopasowanie oprogramowania do specyfiki i preferencji firmy. Widzimy, że takie podejście oferuje nam znaczące korzyści biznesowe"

stwierdził Kujawa.

Obecnie zespół IT polskiego producenta odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID oraz opracowywania dedykowanej temu aplikacji. RFID to system elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki tej technologii w salonach LPP będzie można m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych ubrań czy szybciej dokonać zakupu, podsumowano.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews), #LPP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost