PCF Group rozpoczyna emisję akcji, z której planuje pozyskać od 205 do 295 mln zł (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 maj 2023, 07:52

PCF Group rozpoczyna emisję akcji, z której planuje pozyskać od 205 do 295 mln zł (opis)

PCF Group rozpoczyna emisję do ok. 5,85 mln akcji serii F, z której planuje pozyskać od 205 do 295 mln zł. Oferta skierowana jest do wybranych inwestorów - podała spółka w komunikacie. Wśród tych inwestorów jest Krafton, południowokoreański wydawca i producent gier, który zobowiązał się do objęcia ponad 60 proc. oferowanych akcji o wartości ok. 144,5 mln zł.

Oferta jest przeprowadzana w trybie subskrypcji prywatnej, skierowanej wyłącznie do zaproszonych do udziału w niej inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. euro.

Emisja jest przeprowadzana z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, przy czym akcjonariusze uprawnieni do udziału w ofercie, posiadający co najmniej 0,25 proc. akcji spółki (na koniec dnia 28 lutego 2023 r.), będą mieli prawo pierwszeństwa objęcia nowych akcji, co umożliwi im utrzymanie dotychczasowego udziału w kapitale zakładowym.

Krafton zobowiązał się objąć akcje stanowiące 10 proc. kapitału zakładowego PCF Group po przeprowadzeniu oferty, a więc około 3,59 mln akcji (ponad 60 proc. emisji) przy założeniu objęcia maksymalnej liczby akcji serii F.

Cena emisyjna akcji obejmowanych przez Krafton została ustalona na poziomie 40,20 zł za każdą akcję, niezależnie od liczby i ceny emisyjnej akcji, które zostaną objęte przez pozostałych inwestorów uczestniczących w SPO. Łączna wartość akcji obejmowanych przez Krafton, zakładając objęcie maksymalnej liczby akcji serii F w ofercie, wyniesie aksymalnie około 144,5 mln zł.

Harmonogram oferty przewiduje, że budowa księgi popytu rusza w poniedziałek 29 maja i potrwa do 1 czerwca (z możliwością skrócenia). 1 czerwca opublikowana zostanie cena emisyjna akcji oraz nastąpi ich wstępny przydział. Umowy objęcia akcji będą zawierane od 2 do 6 czerwca, a ostateczna alokacja akcji nastąpi 9 czerwca br. Pośredniczącym w ofercie jest Trigon DM.

Jak podano w komunikacie prasowym, pozyskanie finansowania jest potrzebne na realizację nowej strategii grupy, zakładającej wydanie większości gier ze swojego portfela w modelu self-publishing. Celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027.

Na realizację nowej strategii spółka zamierza wykorzystać także środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła finansowania.

Strategia rozwoju grupy People Can Fly, obok rozwijania własnej działalności wydawniczej, zakłada również możliwość współpracy z renomowanymi partnerami w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire). Przed tygodniem PCF Group poinformowała o toczących się negocjacjach dotyczących zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej z jednym z renomowanych, globalnych wydawców.

"Z oczywistych względów, na tym etapie nie możemy ujawnić żadnych szczegółów. Mogę jedynie powiedzieć, że chodzi o nową grę wideo, a więc w przypadku pomyślnego zakończenia negocjacji i zawarcia umowy, portfel gier realizowanych przez People Can Fly powiększy się o dodatkowy projekt w modelu work-for-hire, czyli realizowany przez nas jako dewelopera na zlecenie i na rzecz wydawcy, w zamian za co PCF będzie otrzymywać uzgodnione wynagrodzenie. Przełoży się to pozytywnie na wyniki finansowe i przepływy pieniężne" – powiedział, cytowany w komunikacie, Sebastian Wojciechowski, prezes i główny akcjonariusz PCF Group.

People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania. Cztery z nich to gry z segmentu AAA, z czego jedna – Projekt Gemini – jest już w fazie produkcyjnej i realizowana jest w modelu work-for-hire na zlecenie Square Enix. Trzy kolejne gry z segmentu AAA – Projekt Dagger, Projekt Bifrost oraz Projekt Victoria – znajdują się w preprodukcji i spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing, z planowanymi premierami w latach 2025-2026. Kolejną grą jest Projekt Red, z segmentu compact-AAA, obecnie będąca w fazie koncepcyjnej.

W portfelu People Can Fly znajdują się ponadto dwie gry przeznaczone na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR) – Projekt Thunder oraz Green Hell VR – realizowane przez Incuvo.

PCF Group opublikowała wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 3 mln zł wobec 16,5 mln zł w analogicznym okresie 2022 roku i wobec 8,4 mln zł oczekiwanych przez rynek. Przychody sięgnęły 34,9 mln zł w porównaniu z 50,4 mln zł przed rokiem i wobec 40,7 mln zł konsensusu.

Jak podano, wyniki są zgodne z oczekiwaniami zarządu.

"Niższe przychody to w dużej mierze efekt zakończenia w zeszłym roku współpracy z Take-Two Interactive, byłym wydawcą Projektu Dagger (obecnie ten projekt rozwijany jest samodzielnie przez grupę z założeniem wydania gry w modelu self-publishing). Ponadto, naturalną konsekwencją przejścia na self-publishing jest to, że niektóre koszty rozwijanych projektów, w tym te związane ze zwiększaniem zespołów deweloperskich oraz budowaniem własnych struktur wydawniczych, obciążają bieżące wyniki finansowe grupy, podczas gdy gros przychodów z samodzielnego wydawania gier pojawi się w przyszłości, po premierze poszczególnych gier" - tłumaczy spółka.

W odniesieniu do przychodów i wyników w najbliższych kwartałach, zarząd PCF Group oczekuje odwrócenia spadkowego trendu w przypadku pozytywnego zakończenia toczących się negocjacji z jednym z globalnych wydawców i zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej nowego projektu realizowanego w modelu work-for-hire.

Dodatkowo - jak podała spółka - pozytywny wpływ na tegoroczne wyniki będą miały projekty VR, których wydanie zaplanowane jest na 2023 rok. Chodzi o premierę Projektu Thunder oraz debiut gry Green Hell VR na kolejnych platformach VR (HTC i Sony NGVR).

(PAP Biznes), #PCF

pel/

Zobacz także: PCF Group SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości