PCF Group i Take-Two Interactive Software podpisały porozumienie o rozwiązaniu umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej produkcji tytułu Project Dagger - poinformował polski producent gier w komunikacie. Zgodnie z umową PCF Group jest zobowiązany po wydaniu gry zwrócić Take-Two kwotę 20 mln USD.
Take-Two Interactive podpisał 21 lipca 2020 roku umowę z People Can Fly US oraz PCF Group, jako gwarantem wykonania umowy, na podstawie której Take-Two jako wydawca uzyskał wyłączne prawo do finansowania i wydania tytułu Project Dagger.
Porozumienie o rozwiązaniu umowy określa szczegółowe zasady rozliczeń pomiędzy stronami, różnicując je w zależności od trybu wydania gry, tj. wydania gry w modelu self-publishing albo w modelu z nowym wydawcą.
Porozumienie o rozwiązaniu przewiduje, że People Can Fly US nie będzie zobowiązana do zwrotu (repay) wydawcy otrzymanego od niego wynagrodzenia na produkcję gry (developer advances), a w to miejsce będzie zobowiązana do zwrotu wydawcy kwoty 20 mln USD. W przypadku wydania gry w modelu self-publishing People Can Fly US będzie zobowiązana do uiszczania na rzecz wydawcy tantiem (royalties), płatnych kwartalnie, do momentu, gdy suma tantiem będzie równa kwocie zwrotu. W następstwie wydania gry Projekt Dagger przez grupę w modelu z nowym wydawcą, People Can Fly US będzie zobowiązana do uiszczenia na rzecz wydawcy kwoty zwrotu w dwóch równych ratach płatnych najpóźniej w terminie 6 i 12 miesięcy od dnia premiery gry.
Kwota zwrotu nie przysługuje wydawcy w sytuacji, gdy nie dojdzie do wydania gry Project Dagger (commercial release) niezależnie od modelu.
Take-Two Interactive nie skorzystał z przewidzianej w umowie opcji wykupu praw własności intelektualnej do produktów wyprodukowanych na podstawie umowy, a licencja udzielona wydawcy wygasła. Tym samym, zgodnie z umową, People Can Fly US zachowała, jako wyłączny właściciel, prawa własności intelektualnej do gry Project Dagger.
O tym, że Teke-Two Interactive chce rozwiązać umowę o współpracy z PCF Group polska spółka poinformowała tydzień temu.
W wywiadzie dla PAP Biznes prezes PCF Group Sebastian Wojciechowski oceniał, że zakończenie współpracy z Take Two Interactive nad grą o roboczej nazwie Dagger jest dla PCF Group szansą na szybsze niż wcześniej zakładano rozwinięcie modelu self-publishingu. Dodał, że spółka ma zasoby na co najmniej 12 miesięcy samodzielnej pracy nad tym projektem. Prezes poinformował, że w tym czasie rozważy, w jaki sposób sfinansować całość produkcji. Możliwe jest również rozpoczęcie współpracy z innym wydawcą w ramach tego projektu.
(PAP Biznes), #PCFpr/