Szacunkowe przychody ze sprzedaży Miraculum w II kwartale br. były o 83 proc. wyższe r/r | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
08 sie 2022, 09:40

Szacunkowe przychody ze sprzedaży Miraculum w II kwartale br. były o 83 proc. wyższe r/r

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum szacuje, że w II kwartale 2022 r. wypracowała 10,3 mln zł przychodów ze sprzedaży względem 5,6 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,28 mln zł względem straty 1,04 mln zł rok wcześniej. Wzrosła również EBITDA – wyniosła ona 0,54 mln zł w porównaniu do straty w wysokości 0,79 mln zł rok wcześniej.

Według szacunków, zmniejszyła się strata netto – w II kwartale wyniosła ona 0,27 mln zł względem straty w wysokości 1,79 mln zł.

- Z niekrytą satysfakcją mogę stwierdzić, że Miraculum jest coraz bliżej rentowności, czego potwierdzeniem są szacunkowe wyniki, które spółka osiągnęła w II kwartale. Jest to skutek konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju na lata 2018-24. Z optymizmem patrzymy w przyszłość – systematycznie zwiększamy przychody w nowoczesnym kanale sprzedaży w Polsce, duży nacisk kładziemy również na rozwój eksportu – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

Spółka znacząco zwiększa ekspozycję na rynki zagraniczne. Tylko w czerwcu została zrealizowana znacząca dostawa do nowego klienta z Mołdawii, a także między innymi do klientów z Hiszpanii i z USA. Równolegle, spółka przygotowuje się do realizacji zamówienia z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. USD. Dostawy zaplanowane są na III kwartał 2022 roku.

O spółce Miraculum:

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która konsekwentnie buduje swoją pozycje rynkową przy zachowaniu szacunku do swej tradycji i bogatej historii. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Działalność Spółki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu, stosując przy tym własne, oryginalne receptury. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

Źródło: Spółka, #MIR

Zobacz także: Miraculum SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości