Grupa Kino Polska TV miała w I kw. 2022 r. 12,7 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
20 maj 2022, 18:17

Grupa Kino Polska TV miała w I kw. 2022 r. 12,7 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami

Grupa Kino Polska TV odnotowała w I kw. 2022 roku 12,7 mln zł zysku netto wobec 6,4 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost rdr o 100 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik jest zgodny z opublikowanymi w maju wstępnymi danymi.

Zysk na działalności operacyjnej Kino Polska TV wyniósł w I kw. 15,1 mln zł wobec 8,7 mln zł rok wcześniej (+73 proc. rdr), a przychody z umów z klientami wyniosły 66,4 mln zł wobec 57,4 mln zł przed rokiem (+16 proc. rdr).

Grupa zanotowała wynik EBITDA na poziomie 30,1 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 17,5 proc. Marża EBITDA wzrosła do 45,4 proc. z 44,7 proc. rok wcześniej, a rentowność netto do 19,1 proc. z 11,1 proc. rok wcześniej.

Jak podano, wzrost zysku netto grupy jest efektem wyższych przychodów, ale również następstwem niższych kosztów związanych z zakupem i produkcją treści programowych w pierwszym kwartale tego roku.

Jak podano, w I kwartale 2022 r. grupa odnotowała znaczące wzrosty przychodów w najważniejszych segmentach swojej działalności. Wpływy ze sprzedaży reklam oraz emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych wyniosły 35,1 mln zł, (+18,3 proc. rdr), zaś przychody ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka wzrosły do 10,8 mln zł, (+19,9 proc. rdr). Sprzedaż praw licencyjnych przyniosła grupie 6,7 mln zł, (+26 proc. rdr). Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty Kanały marki Kino Polska – łącznie 8,8 mln zł (+2,9 proc. rdr) z emisji i sprzedaży reklam oraz Zoom TV, który wygenerował 4,4 mln zł ze sprzedaży reklam (+2,5 proc. rdr).

Łącznie sprzedaż reklam w I kw. 2022 r. wygenerowała 23,8 mln zł, tj. 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody grupy z emisji wzrosły o 16,9 proc. rdr i wyniosły 35,2 mln zł.

Sprzedaż poza granicami Polski sięgnęła 23,0 mln zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. rdr i stanowiła w omawianym okresie 34,6 proc. całkowitych przychodów grupy.

"Od początku 2022 roku rozliczamy się w „nowej”, poszerzonej grupie komercyjnej 16-59, która zdecydowanie lepiej oddaje charakterystykę aktualnej konsumpcji mediów, co sprzyja osiąganiu przez nas jeszcze wyższych przychodów ze sprzedaży reklam. Łączna dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam oraz z emisji daje pogląd na możliwą skalę naszego rozwoju w całym 2022 roku" - poinformował w komunikacie prezes Bogusław Kisielewski.

W I kwartale 2022 r. łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,69 proc. i była niższa o około 10,9 proc. rdr, przy uwzględnieniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). W 2021 r. grupa raportowała udział w oglądalności przy uwzględnieniu węższego zakresu grupy wiekowej (SHR%, All 16-49, live), co dawało wtedy udział w oglądalności na poziomie 2,53 proc.

Spółka podała, że w I kwartale na rynek telewizyjny w Polsce miało wpływ kilka czynników m.in. wojna w Ukrainie, która spowodowała odpływ widzów do kanałów informacyjnych, ale także zmiany w zakresie pomiarów oglądalności telewizji.

"Na wyniki oglądalności kanałów grupy w I kwartale 2022 r. miał wpływ znaczący wzrost udziału kanałów informacyjnych oraz – w przypadku kanałów naziemnych takich jak Stopklatka – zmiany standardu nadawania (refarming) oraz cykliczne zmiany w panelu pomiarowym służącym do pomiaru oglądalności. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował spadek oglądalności (SHR%, All 16-59, live) o 16,9 proc. rdr, kanał Kino TV o 11,1 proc., zaś Stopklatka o 13,5 proc. Udział kanału Zoom TV w oglądalności nie zmienił się w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku" - podała spółka w komunikacie prasowym.

(PAP Biznes), #KPL

sar/ asa/

Zobacz także: Kino Polska TV SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości