Relacja czatu z członkiem zarządu Different Tales: Ogromne zaangażowanie Focus Entertainment daje nam pewność, że nowa gra będzie dopracowana
Obrazek użytkownika Czaty
23 maj 2022, 13:26

„Ogromne zaangażowanie Focus Entertainment daje nam pewność, że nowa gra będzie dopracowana” - relacja czatu z członkiem zarządu Different Tales

W poniedziałek 23 maja 2022 r. odbył się czat inwestorski z członkiem zarządu Different Tales, Jakubem Radkowskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach rozwoju na rynku gier. Inwestorzy zadawali również pytania o model biznesowy, sytuację finansową spółki oraz współpracę z Focus Entertainment.

W spotkaniu udział wzięło 170 osób, a członek zarządu odpowiedział na 35 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z członkiem zarządu Different Tales, Jakubem Radkowskim. Podczas spotkania porozmawiamy o planach rozwoju spółki na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 23 maja 2022 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Dzień dobry, witam wszystkich uczestników czatu. Jestem do Państwa dyspozycji do godz. 11:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymek

Kiedy planujecie zadebiutować na NewConnect?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Podtrzymujemy ogłoszone w I kw. tego roku plany dotyczące dołączenia do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect. Aktualnie przygotowujemy się do rozpoczęcia procesu ubiegania się o wejście na rynek alternatywny. O złożeniu Dokumentu Informacyjnego do GPW poinformujemy stosownym komunikatem.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad1

Macie w planach upublicznienie spółki, planujecie wcześniejsze pozyskanie kapitału?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Wstępnie rozważaliśmy przeprowadzenie IPO przed debiutem na NewConnect. Jednak chwilowo bierzemy również pod uwagę inne formy pozyskania kapitału. O szczegółach będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymek

Na czym polega model biznesowy DT? Jaka jest Wasza krótko i długoterminowa strategia?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Jesteśmy spółką działającą w segmencie gier premium. Nasza strategia oparta jest o trzy filary: gry w segmencie AA (kilka milionów euro budżetu) - czyli taka gra, nad którą aktualnie pracujemy;, gry typu visual novel, takie jak we współpracy (czyli takie, na jakich skupiliśmy się do tej pory) i pion wydawniczy (do zewnętrznych globalnych i wybranych własnych produkcji → ok. gry do 1-2 mln zł budżetu). W tych kierunkach chcemy rozwijać spółkę, jednocześnie harmonijnie poszerzając możliwości operacyjne i zarządcze spółki, tak by utrzymać bardzo wysoką jakość, w każdym z tych kierunków.

 

Uważam, że jesteśmy bardzo mocni w segmencie visual novel. Chciałbym, żebyśmy w mniej więcej rok zbudowali pion wydawniczy, który będzie można porównać np. do United Label, zaś rozwój segmentu AA pozwolił nam w perspektywie 4-6 lat grać w lidze 11 bit studios.

Obrazek użytkownika Anonim
Tymon

Ile osób liczy zespół DT?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Obecnie w Different Tales zatrudnionych jest ok. 25 osób, w tym wielu weteranów polskiej branży gier, osób z ponad 15- czy 20-letnim doświadczeniem.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub333@

Nad iloma projektami obecnie pracujecie?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Pracujemy przede wszystkim nad naszym flagowym projektem, natomiast rozbudowaliśmy zespół i w ciągu paru miesięcy będziemy mogli prowadzić więcej projektów równocześnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek90

Jakby Pan przekonał inwestora do zainwestowania w Was?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Jesteśmy studiem, które zawsze stawiało na odpowiednią jakość naszych produkcji. Nie chodziliśmy na skróty, nie epatowaliśmy zapowiedziami i planami, tylko robiliśmy swoje. Ta droga zaprowadziła nas do miejsca, w którym jesteśmy teraz - tworzymy ambitnym wysokobudżetowy projekt z bardzo solidnym, godnym zaufania partnerem. Już dzisiaj jesteśmy czołowym studiem w skali światowej, jeśli chodzi o jakość gier z segmentu visual novel. Rozwój segmentu AA (gry o budżecie kilku milionów euro) i pionu wydawniczego ma nam pozwolić wejść do ligi, w której występuje 11 bit studios w perspektywie 4-6 lat.

 

Każdy inwestor, który poszukuje spółki, która dynamicznie się rozwija, ale w oparciu o mocne fundamenty, nie powinien żałować inwestycji w naszą spółkę.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Czy Wasze gry, które można powiedzieć są opowiadaniami to nisza w branży? Skąd pomysł na produkcję tego typu gier?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

W pierwszym etapie naszej działalności takie gry pozwalały nam na utrzymanie bardzo wysokiej jakości przy relatywnie niskim budżecie, a jednocześnie pozwalały nam na poruszanie tematów, które w grach nie są popularne i osadzanie gier w realnym świecie, zamiast w fantasy czy science fiction, czyli w settingach, które dominują w branży.

Obrazek użytkownika Anonim
Kostek

Czy zamierzacie produkować gry innego rodzaju?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Tak. Nasza najnowsza gra jest połączeniem gry z gatunku life sim i RPG, ma całkiem spory budżet i jest adresowana do szerokiego grona fanów.

Obrazek użytkownika Anonim
Paula

Kiedy na rynek wyjdzie wasz najnowszy tytuł? O czym to będzie gra?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Na pewno nie wyjdzie w tym roku :) więcej powiedzieć nie mogę, czekamy na oficjalne ogłoszenie gry, które nastąpi w porozumieniu z naszym wydawcą.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert32

Która z waszych dotychczasowych produkcji generuje dla spółki najwyższe przychody?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Gra, nad którą aktualnie pracujemy przynosi nam największe przychody, m.in. ze względu na umowę wydawniczą.

 

Z wydanych już produkcji, najwięcej zarabiamy na Werewolf: The Apocalypse - Heart of The Forest.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Z jakiego projektu jesteście najbardziej dumni, który przynosi Wam największe zyski?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Werewolf: The Apocalypse - Heart of The Forest jest sukcesem na kilku płaszczyznach. Stworzyliśmy tę grę szybko i w sensownym budżecie. Współpracowaliśmy z wielkim europejskim wydawcą i producentem gier Paradox Interactive, który posiada prawa do IP Werewolf: The Apocalypse i w zgodnej opinii wielu stworzyliśmy jedną z najlepszych gier w uniwersum World of Darkness. Gra ma wielu fanów, którzy oczekują kolejnych części; została też bardzo dobrze przyjęta przez krytykę, czego ukoronowaniem było przyznanie „Paszportu Polityki”

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Jak duże są budżety Waszych tytułów?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Od kilkuset tysięcy złotych do kilkunastu milionów

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek90

Na co przeznaczyliście środki z emisji z 2020 roku?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

W 2020 r. pozyskaliśmy w ramach emisji udziałów blisko 1,7 mln zł. Środki przeznaczyliśmy w całości nad prac nad naszym flagowym projektem, realizowanym z wydawcą Focus Entertainment. W tym samym roku zresztą otrzymaliśmy grant w ramach Kreatywnej Europy, o maksymalnej wysokości 150 000 EURO na tenże projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciehhh

Jakie są Wasze odczucia dot. trwającego II kw. na rynku gier, po wybuchu konfliktu w Ukrainie?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Widzimy, że wojna ma negatywny wpływ na rynek kapitałowy, co jest zrozumiałe. Nie widzimy na razie negatywnych sygnałów jeśli chodzi o biznes - wygląda on podobnie jak przed wojną.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwetorrr

Jak Pan ocenia współpracę z Focus Entertainment?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Bardzo wysoko. Nasz francuski partner od samego początku zdobył naszą uwagę, m.in. dlatego, że przywiązywał dużą uwagę do takich aspektów wspólnego projektu, jak np. narracja, które były i dla nas bardzo istotne. Ogromne zaangażowanie Focus Entertainment daje nam pewność, że nowa gra będzie dopracowana i przyciągnie liczne rzesze fanów.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciehhh

Czy możemy się spodziewać kolejnej ,,złotej'' fali wzrostu na rynku gier?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Zapewne w jakiejś perspektywie tak. Myślę, że będzie ona związana raczej ze wzrostem solidnych, średnich i większych studiów niż ze wzrostem szeregu małych, świeżo powstałych spółek. Rosnąć będą te spółki, które udowodnią, że mają pomysł na długoterminowe generowanie zysków. Można spodziewać się też konsolidacji i dalszego napływu zagranicznego, strategicznego kapitału, także z Azji.

Obrazek użytkownika Anonim
Justyna

Na czym obecnie koncentruje się zespół Different Tales?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Pracujemy przede wszystkim nad naszym flagowym projektem, natomiast rozbudowaliśmy zespół i w ciągu paru miesięcy będziemy mogli prowadzić więcej projektów równocześnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek$

Skąd czerpiecie środki na wasze produkcje?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Czerpiemy je zarówno ze sprzedaży poprzednich produktów, z dotacji oraz z podpisanych i zrealizowanych umów wydawniczych. W 2020 roku przeprowadziliśmy też emisję prywatną w wysokości blisko 1,7 mln zł. Spółka nie ma długów i ma zapewnione finansowanie swojej flagowej produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek$

Ile osób liczy Wasz zespół? Czy planujecie jego powiększenie? Jeśli tak, to z czego to wynika?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

24 osoby, a do jesieni planujemy zatrudnić jeszcze 8-10 osób. Musimy wzmocnić dział programistyczny i designerski, zatrudnić 4-5 osób pod nowy projekt, a także zatrudnić producenta wydawniczego. Te zatrudnienia są od dawna planowane i odzwierciedlają ambicje i plany naszego studia.

Obrazek użytkownika Anonim
Franek

Co jest dla Was ważniejsze – doświadczenie pracowników czy ich pasja do tego, co robią?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Trudno w tej branży być przez kilkanaście lat, jeśli się nie jest pasjonatem. Na niektóre stanowiska po prostu nie możemy wymagać np. 10 lat doświadczenia, wtedy pasja jest oczywiście decydującym kryterium. Natomiast gdy zatrudniamy osoby na stanowiska seniorskie, to doświadczenie jest kluczowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Lol

Kto jest głównym udziałowcem spółki?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Naszym głównym akcjonariuszem jest Jacek Brzeziński, pełniący rolę CEO w Different Tales. Jacek posiada 39% udziałów w spółce.

Obrazek użytkownika Anonim
Kaśka

Jakie doświadczenie ma prezes Waszej spółki? Dość mało się komunikuje, z czego to wynika?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Prezesem zarządu Different Tales jest Jacek Brzeziński, który posiada ponad 22-letnie doświadczenie w tworzeniu gier. Jacek pełnił rolę kreatywnego lidera, projektanta i producenta w CD Projekt Red, IO Interactive i Techland, był między innymi Game Directorem Wiedźmina 1. Poza tym pracował przy takich projektach jak: Wiedźmin 2, Dead Island Riptide, Dying Light, czy Hitman, także na kierowniczych stanowiskach.

 

Tak naprawdę od niedawna zaczęliśmy komunikację z rynkiem, więc na pewno Jacek będzie jeszcze miał okazję się wypowiedzieć. Aktualnie jesteśmy na takim etapie, że Jacek musi być bardzo zaangażowany w produkcję naszego flagowego tytułu. Dlatego też jakiś czas temu uzgodniliśmy, że komunikacją z rynkiem aktualnie będę zajmował się ja.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor78

Mówiliście o planach związanych z NewConnect. Macie aspiracje do wejścia docelowo także na GPW?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Docelowo zapewne tak.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Jak ważny jest dla Was marketing produkowanych gier?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Bardzo ważny, jego właściwe prowadzenie było też jednym z decydujących kryteriów przy wyborze wydawcy. Z naszej perspektywy kluczowe jest by marketing był dopasowany do skali i budżetu gry, tak by grupa docelowa znała grę, ale jednocześnie by nie przegrzać oczekiwań, ani nie wydać niepotrzebnie zbyt dużo pieniędzy.

Obrazek użytkownika Anonim
Błażej

Kto jest Waszą największą konkurencją?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Wszystkie duże studia, które mają biuro w Warszawie i pracują na silniku Unreal są dla nas konkurencją. Chodzi oczywiście o pracowników, nie o graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Jerzy

Czy tworzenie gier RPG i indie AAA to opłacalny biznes?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Dla nas tak :) Zapotrzebowanie na gry indie AAA (lub AA) będzie rosło, zarówno po stronie graczy, jak i wydawców oraz właścicieli platform typu XBOX czy PlayStation. Jednocześnie nie ma tak wielu studiów, które mogą temu podołać - wymagane jest spore doświadczenie by poradzić sobie ze wszystkimi wyzwaniami produkcyjnymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na rynku gier trudno już czymś zaskoczyć, więc czym Different Tales zamierza się wyróżnić?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Sądzę, że wyróżniamy się dużym naciskiem na dobrze napisaną opowieść, dopracowaniem gier w każdym detalu, a przede wszystkim tym, że umieszczamy gry w realnym świecie lub takim, który jest mocno inspirowany realnym światem. W osiągnięciu tego celu pomaga nam fakt, że mamy bardzo zdywersyfikowany i doświadczony zespół, z ludźmi, którzy pracują w branży od prawie 25 lat i to przy tytułach o budżetach wynoszących dziesiątki milionów dolarów.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Do jakich spółek można Was porównać?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Dobrą dla nas inspiracją jest 11bit Studios, które produkuje świetne, wartościowe gry z segmentu AA, ale ma także znakomity dział wydawniczy. Istotne jest też, że w długim ogonie potrafią bardzo dobrze monetyzować swoje produkcje.

Obrazek użytkownika Anonim
E.T.

W jaki sposób spółka chce osiągnąć cel strategiczny wydawania 2-3 projektów rocznie?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Poprzez kombinację projektów AA (raczej raz na 3-4 lata, może w przyszłości częściej), visual novel (min. 1 rocznie) i zewnętrzne, globalne projekty wydawnicze (1-2 rocznie)

Obrazek użytkownika Anonim
E.T.

Jakiego typu będą zapowiedziane gry o wysokim budżecie pow. 4 mln zł?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Pracujemy nad jedną grą, o budżecie powyżej 4 mln zł. Na razie nie mogę za wiele zdradzać, ale będzie to gra łącząca elementy life sim i RPG.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w waszym akcjonariacie są jakieś większe spółki zajmujące się gamingiem typu PlayWay, Ultimate Games czy Movie Games?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Ani PlayWay ani Movie Games nie znajduje się w naszym akcjonariacie. Mniejszościowym akcjonariuszem jest To Reforge Venture, które posiada udziały w kilku mniejszych spółkach gamingowych, natomiast nie jest to działalność o skali chociażby PlayWay’ a.

Obrazek użytkownika Anonim
man_1983

Bierzecie udział w eventach branżowych? Jakich? Jak oceniacie przydatność uczestnictwa w takich spotkaniach?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Jako Different Tales byliśmy na eventach branżowych m.in. w Niemczech, Francji, Szwecji, USA czy Japonii. Osobiście traktuję to jako okazję do nawiązania nowych relacji biznesowych i zacieśnienia starych. Myślę, że nasza nowa gra, przy współpracy z dużym wydawcą, może także sprawdzić się na dużych targach konsumenckich.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Za co dostaliście Paszport Polityki? Proszę o szczegóły. Jak oceniacie to wyróżnienie?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Paszport otrzymała gra Werewolf: The Apocalypse - Heart of The Forest, cytując Politykę: “Za tworzenie wciągających opowieści opartych na słowie, oszczędnie korzystających z obrazu i dźwięku, ale po mistrzowsku wykorzystujących medium gry wideo.” Dla nas to wyróżnienie było ogromnie ważne. Nagroda jest bardzo prestiżowa i została przyznana przez interdyscyplinarne medium, co było dla nas dowodem na to, że nasze tytuły trafiają nie tylko do zapalonych graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są Wasze relacje z PlayWayem?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Mamy osobiste relacje z niektórymi osobami, które działają w spółkach z grupy PlayWay, np. jeden z członków RN jest w zarządzie spółki z grupy Movie Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub333@

Jakie są Wasze plany na 2022/2023?

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Jednym z planów biznesowych jest wspomniany debiut na NewConnect. Złożenie Dokumentu Informacyjnego do GPW planujemy jeszcze w tym roku. Poza tym mam nadzieję, że zdołamy w tym czasie wyprodukować jedną grę typu visual novel oraz osiągniemy kolejne kamienie milowe w naszym flagowym projekcie. Chcielibyśmy też wydać przynajmniej jeden projekt w ramach naszej działalności wydawniczej.

Obrazek użytkownika Jakub Radkowski
Jakub Radkowski

Dziękuję za uczestnictwo i zadane pytania. Zachęcam do śledzenia naszych komunikatów i strony www. Pozdrawiam serdecznie.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.