TIM znacząco przekroczył wyniki zakładane w strategii i proponuje nowe cele na lata 2022 - 2026
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
18 maj 2022, 13:39

TIM znacząco przekroczył wyniki zakładane w strategii i proponuje nowe cele na lata 2022 - 2026

TIM, największy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych w Polsce, przedstawia nową długofalową strategię rozwoju na lata 2022 - 2026 Jednocześnie informuje o zrealizowaniu z nawiązką założonych celów poprzedniej strategii obejmującej lata 2019-2021.

Plany strategiczne zrealizowane z nawiązką

Grupa TIM prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce pod adresem TIM.PL. Jest też, pod względem przychodów ze sprzedaży, największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka poinformowała o pełnej realizacji i przekroczeniu celów postawionych w strategii na lata 2019-2021.

Głównym celem spółki do końca 2021 r. było osiągnięcie jednostkowych przychodów ze sprzedaży co najmniej na poziomie 1 mld zł. TIM zamierzał osiągnąć także rentowność EBITDA nie niższą niż 3,6%. Realizacja była oparta o postawienie na rozwój hybrydowego modelu sprzedaży i tworzeniu nowych alternatywnych modeli handlu materiałami technicznymi.

Według raportu za 2021 r. cele te zostały zrealizowane z nawiązką. Udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży o 67% w stosunku do roku 2018 przed ogłoszeniem strategii. Tym samym TIM zwiększył jednostkowe przychody ponad zakładany 1 mld zł, do kwoty 1,25 mld zł.

„Pierwszy z celów finansowych strategii 2019-2021, a więc 1 mld zł jednostkowej sprzedaży, osiągnęliśmy pod koniec października 2021 roku, by ostatecznie zakończyć rok na poziomie ponad 1,25 mld zł” - mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM.

Także drugi, istotny cel został osiągnięty. Zakładany wzrost rentowności do poziomu co najmniej 3,6%, finalne został zrealizowany na dużo wyższym poziomie: 8,7%.

„Drugi z celów zrealizowaliśmy z jeszcze większą nawiązką – rentowność EBITDA ostatecznie osiągnęła poziom 8,7%” - dodaje Krzysztof Folta.

TIM sprzedaż 2021

Jednocześnie, w latach objętych zakończoną strategią, TIM mógł powrócić do regularnych wypłat dywidendy. Ustanowiona została też polityka dywidendowa na przyszłe lata.

TIM dywidenda

Zobacz także: TIM, notowania, dywidendy, wyniki finansowe w Strefie Inwestorów

Nowa ambitna strategia na lata 2022-2026

Zarząd TIM ogłosił nowe cele strategiczne, które mają być zrealizowane do końca roku 2026. Zakłada osiągnięcie na poziomie jednostkowym ponad 3 mld zł przychodów. Planowany jest też wzrost EBITDA do co najmniej wartości 250 mln zł.

„Są to cele ambitne, jednakże realistyczne. Podobnie określano cele naszej dotychczasowej strategii, które z sukcesem zrealizowaliśmy. Realizacja założeń finansowych wymaga oczywiście dalszych nakładów inwestycyjnych w technologię, na które jesteśmy przygotowani, gdyż Spółka jest w bardzo dobrej kondycji finansowej” – mówi Piotr Tokarczuk, członek zarządu i dyrektor finansowym TIM.

Spółka zakłada osiągnięcie celów dzięki m.in. dalszemu rozwijaniu platformy e-commerce B2B.

„Zdobyliśmy pozycję lidera dystrybucji elektrotechniki w Polsce zarówno pod względem wysokości przychodów ze sprzedaży, jak i liczby obsługiwanych klientów. Nowa strategia to nasz przepis na to, by stać się dla klientów platformą e-commerce pierwszego wyboru nie tylko ze względu na najszerszą ofertę produktową i atrakcyjne warunki handlowe” - podsumowuje prezes.

Zobacz także: TIM przebija prognozy analityków i notuje 1,26 mld PLN przychodów w 2021 r.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.