Premiera The Medium od Bloober Team już w tym tygodniu
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
25 sty 2021, 07:30

Premiera The Medium od Bloober Team już w tym tygodniu. Co warto wiedzieć o największej produkcji krakowskiego studia?

The Medium, największy projekt w historii studia Bloober Team, zadebiutuje już 28 stycznia. Tytuł trafi na PC oraz nową konsolę od Microsoftu.

Przez wiele lat projekt nosił roboczą nazwę „Medium”. Piszemy wiele lat, bo gra została zapowiedziana w 2013 roku. A dokładniej 17 września 2013 roku Bloober poinformował o zakończeniu prac pre-produkcyjnych nad projektem. Wtedy też rozpoczęto prace badawcze nad technologią, która ostatecznie została wykorzystana w produkcji.

„Jestem niezwykle dumny z tego jak pierwotny pomysł został przez nas zespół zrealizowany. Bez wątpliwości mogę powiedzieć, że mam prawdopodobnie najlepszy zespół ludzi. To olbrzymi przywilej pracować z takimi osobami. W okresie pandemii dokonali niemożliwego. Żyjemy w czasach dużego niepokoju. Mam nadzieję, że jest w społeczeństwie coraz większa świadomość, że  nikt jeszcze nie zebrał ze sobą niczego na „drugą stronę” i najważniejsze jest to co po sobie temu światu zostawimy. The Medium daje mi poczucie, że choć w małej części jest to Moja Gra. Nigdy nie byłem tak spokojny o premierę naszej gry jak w przypadku The Medium” - powiedział Strefie Inwestorów Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Dopiero w ubiegłym roku krakowska spółka zdradziła szczegóły dotyczące gry The Medium, która stała się jedną z najbardziej wyczekiwanych produkcji na konsolę Xbox Series X. Jeśli ktoś zna historię Bloobera, to wie, że spółka lubi trzymać niektóre rzeczy w tajemnicy. Jak na prawdziwego specjalistę od horrorów przystało. Jeszcze na kilka dni przed premierą spółka opublikowała nowy live action trailer. Powstał on we współpracy z Platige Image oraz Tomasz Bagińskim.
 

Światowej klasy krakowski horrror

O projekcie Medium przez wiele lat nie mówiono za wiele. Jak już wspomnieliśmy, prace pre-produkcyjne nad grą zakończyły się we wrześniu 2013 roku. Wtedy też krakowska spółka rozpoczęła prace badawcze nad technologią, która ostatecznie została wykorzystana w produkcji. Mowa o koncepcji symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach.

Technologia symultanicznej rozgrywki w The Medium została zrealizowana w ramach programu operacyjnego „Inteligentny rozwój 2014-2020”. Program był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Bloober Team w czerwcu 2019 roku otrzymał zgodę na objęcie ochroną patentową przez Urząd Patentowy USA zgłoszonego projektu.

Jak na prawdziwego specjalistę od horrorów przystało, krakowska spółka nie publikowała przez dłuższy czas materiałów ze swojego największego projektu. Pierwszą prezentację gracze mogli zobaczyć w maju 2020 roku podczas konferencji Xbox. Jednak pierwszy trailer wciąż nie pokazywał jak będzie wyglądać symultaniczna rozgrywka gry. Mimo to, polska produkcja stała się jedną z najbardziej wyczekiwanych gier na nową konsolę od Microsoftu.
 


The Medium jeszcze kilkukrotnie było prezentowane podczas konferencji Microsoftu. Nie bez przyczyny, w końcu polski tytuł jest exclusivem na sprzęt nowej generacji. W dniu premiery gra będzie dostępna dla posiadaczy konsoli Xbox Series X/S oraz zadebiutuje w wersji na PC. Pod koniec lipca Bloober rozpoczął przedsprzedaż swojego tytułu. Na Steamie można zakupić The Medium jeszcze w promocyjnej cenie. Jak powiedział nam Piotr Babieno, cele marketingowo-sprzedażowe spełniają się na razie w 100%.

„The Medium to nasz najważniejszy jak dotąd tytuł. Gra wykorzystuje technologię symultanicznego gameplayu na obu ekranach jednocześnie, a punktem wyjścia jest pokazanie różnych punkt widzenia. Ta sama rzecz może być widziana z zupełnie różnych perspektyw. Wydaje nam się, że będzie to jeden z najmocniejszych tytułów na premierę nowej konsoli” – zapowiadał kilka miesięcy temu Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Zobacz także: Bloober Team pokazał na konferencji XBOX trailer gry Medium. Tytuł trafi na konsolę nowej generacji

Cyberpunk 2077 „wygryzł” The Medium

Po pierwszej prezentacji The Medium podczas konferencji Microsoftu, krakowska spółka zapowiedziała premierę na okres świąteczny. Wtedy jeszcze nie była znana data dzienna premiery. Jednak gracze liczyli na debiut jeszcze w 2020 roku. W październiku ub. r. ustalono datę na 10 grudnia 2020 roku. Było to świetne okno sprzedażowe, tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

Plany Bloobera musiały zostać jednak zmienione w listopadzie, kiedy to CD PROJEKT zdecydował o kolejnym przesunięciu premiery Cyberpunka. Tego samego dnia miały zadebiutować dwie ważne polskie produkcje. Bloober Team nie zdecydował się na taki ruch i przeniósł premierę na 28 stycznia 2021 roku.

Na kilka dni przed premierą, notowania krakowskiej spółki zaliczyły spadek. Kurs akcji znalazł się poniżej poziomu 200 zł. Przypomnijmy, że po pierwszych publikacjach materiałów z gry The Medium, notowania Bloobera wyszły na historyczne maksima. Bloober Team przygotowuje się również do przeniesienia notowań na główny rynek GPW. Dokładne plany zostaną przedstawione przez spółkę już po premierze The Medium.
 

Notowania Bloober Team

Bloober Team

Zobacz także: Bloober Team pracuje nad grami z nowego portfolio, zmienia strategię i planuje przejście na GPW

The Medium inspirowane Silent Hill

The Medium to największy projekt w historii krakowskiej spółki. Gra jest inspirowaną inną znaną produkcją Silent Hill. Gracze w The Medium wcielą się w rolę Marianne, czyli tytułowej medium. Dzięki symultanicznej rozgrywce dziewczyna będzie mogła dostrzegać świat duchów, który zostanie ukazany na drugim ekranie. Bloober pozostaje wierny swoim korzeniom i swoją produkcję przeniósł do Krakowa, podobnie jak w przypadku Observera.

Silent Hill to nie jedyna inspiracja dla powstania The Medium. Gra będzie się wyróżniać ścieżką dźwiękową. Została ona skomponowana przez znanych artystów - Arkadiusza Reikowskiego oraz Akirę Yamaokę, którzy już wcześniej tworzyli muzykę do horrorów. Ponadto, spółka przy pracy nad grą inspirowała się obrazami Zdzisława Beksińskiego.
 


Na ten moment The Medium to największy tytuł w portfolio Bloobera. Prace nad grą trwały około 8 lat, a nad produkcją pracował team ponad 100-osobowy. Budżet produkcji jest szacowany na 30 - 35 mln zł.

„Tylko w naszym najbliższym teamie pracowników i współpracowników było to ponad sto osób. Jeśli doliczymy do tego firmy outsourcowe będzie tego znacznie więcej. Proszę pamiętać też, że to gra, która zajęła prawie 8 lat prac - oczywiście nie całkowicie produkcyjnych bo dużo było prac badawczych, ale wciąż to olbrzymi okres czasu. Ja myślę, że tylko w mojej głowie projekt kwitł od kilkunastu lat bo w pewien sposób jest też inną wersją Sadness, które jeszcze w poprzedniej firmie planowałem a nie udało się projektu dociągnąć do końca” - mówi prezes Bloober Team.

Przypomnijmy, że na początku 2020 roku spółka wspominała o projekcie Black, który ma być jeszcze większy. Tymczasem pozostaje nam czekać na premierę The Medium.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.