Sebastian Kulczyk interesuje się spółką Nevomo. Należąca do Grupy CIECH, spółka CIECH Sarzyna udostępni teren pod budowę toru testowego dla kolei magnetycznej polskiego start-upu.
Jeszcze latem 2021 roku firma Nevomo (dawniej Hyper Poland) rozpocznie budowę toru testowego o długości 750 m do testowania kolei magnetycznej. Tor powstanie na terenie należącym do spółki CIECH Sarzyna, w gminie Nowa Sarzyna na Podkarpaciu. CIECH Sarzyna wchodzi w skład Grupy CIECH, której przewodniczącym Rady Nadzorczej jest Sebastian Kulczyk. Ponadto, Nevomo jest finalistą programu InCredibles, stworzonego właśnie przez Kulczyka.
„Budowa toru testowego w skali 1:1 na terenie udostępnionym przez spółkę CIECH Sarzyna to kolejny kamień milowy w rozwoju technologii magrail. Pomyślne przeprowadzenie tych testów otwiera drogę do pilotażowych wdrożeń technologii, które planowane są na lata 2022–2024. Oczekuje się, że już w 2025 roku technologia magrail będzie od strony technicznej w pełni gotowa do wprowadzenia na rynek” – powiedział Paweł Radziszewski, członek zarządu spółki Nevomo.
Już tego lata zaczynamy prace nad budową toru testowego w skali 1:1. W tym celu zawarliśmy umowę z należącą do CIECH Group spółką CIECH Sarzyna, która udostępni nam teren z torem kolejowym i sąsiadującą z nim infrastrukturę - https://t.co/wLVdZy9BPR#Nevomo #magrail #hyperloop
— Nevomo (@NEVOMO_tech) June 1, 2021
Zobacz także: CIECH Sarzyna udostępni teren pod budowę toru dla kolei magnetycznej
Kolej magnetyczna na wyciągnięcie ręki
Najpierw pod nazwą Hyper Poland, teraz jako Nevomo, start-up coraz szybciej rozwija technologię magrail. Dzięki zawartej umowie ze spółką CIECH Sarzyna, latem br. rozpocznie się budowa toru testowego pod kolej magnetyczną na Podkarpaciu. Jak czytamy w komunikacie spółki, „w przyszłości powstanie tam tor, na którym będą testowane pojazdy z układem napędu liniowego oraz lewitacji pasywnej, a także systemy energoelektroniczne do zasilania i sterowania wielosegmentowym silnikiem liniowym”.
Prezes zarządu CIECH Sarzyna, Wojciech Babski, zapewnia, że podpisana umowa pozwala spółce wspierać innowacyjne projekty. Jak wspominaliśmy, w Grupę CIECH zaangażowany jest Sebastian Kulczyk, który również stworzył program akcelaryjno-mentoringowy InCredibles. Jednym z finalistów konkursu jest właśnie spółka Nevomo.
Jeszcze pod koniec maja br. Nevomo poinformowało, że po raz pierwszy w spółkę zainwestował fundusz venture capital. Jest to ValueTech Seed, który przekazał firmie 1,1 mln zł. Dzięki temu spółka córka Nevomo PE przeznaczy finansowanie na rozwój technologii sekcjonowania i segmentacji synchronicznego silnika liniowego. Tym samym zostaną stworzone prototypy urządzeń.
„Do tej pory rozwój technologii magrail opieraliśmy o finansowanie equity crowdfundingowe, środki od aniołów biznesu, funduszy family-office i z grantów unijnych. To nasza pierwsza inwestycja VC, co potwierdza osiągnięcie przez naszą firmę odpowiedniego stopnia dojrzałości wymaganego przez fundusze profesjonalnie inwestujące w startupy technologiczne. Jesteśmy bardzo dumni, że to właśnie ValueTech Seed został naszym pierwszym inwestorem VC. Jego doświadczenie oraz sieć kontaktów znacząco przyspieszą nasz rozwój” – komentował ostatnio Przemek Paczos, CFO Nevomo.
#Nevomo has gained its first #VC Investor– ValueTech Seed. The funding obtained: PLN 1.1 mln. This is a step closer to the transportation of tomorrow! Our third round of equity #crowdfunding is still live - https://t.co/4UNv3vlqKS #capitalatrisk #seedrs pic.twitter.com/55KHOv9o5S
— Nevomo (@NEVOMO_tech) May 27, 2021
Trzecia runda finansowania Nevomo na platformie Seedrs
O start-upie Nevomo piszemy od pierwszej rundy finansowania, którą przeprowadzono na brytyjskiej platformie Seedrs. Celem pierwszej zbiórki było pozyskanie 200 tys. EUR, a ostatecznie zapewniono finansowanie w wysokości 330 tys. EUR. Kolejna kampania crowdfundingowa odbyła się w 2020 roku, dzięki której łącznie pozyskano ponad 800 tys. EUR w dwóch zbiórkach.
Aktualnie Nevomo prowadzi trzecią rundę finansowania na Seedrs. Na ten moment kampanię polskiej firmy wsparło około 900 inwestorów na łączną kwotę 1,2 mln EUR. Do zakończenia zbiórki pozostało 9 dni.
Dzięki rundom finansowania na brytyjskiej platformie, Nevomo zamierza w przyszłości umożliwić podróżowanie z prędkością do 550 km/h. Ma to być możliwe dzięki rozwijanej technologii magrail. Polski start-up rozszerza również swoją działalność na rynkach zagranicznych, a jeszcze w tym roku zamierza otworzyć filię w Szwajcarii.